نویسنده این کتاب، راب فیتزپاتریک، کارآفرینِ حوزهی تکنولوژی است. او یکی از شُرکای Founder Centric است. راب و همکارانش در فاندر سنتریک به شتابدهندههای اروپایی و دانشگاه ها در موردِ طراحیِ کسبوکار و برنامههای آموزشی استارتاپی کمک میکنند. راب تا به حال سه شرکت را با موفقیت ورشکسته کرده، جزو افراد پذیرفتهشده در YCombinator بوده و همینطور سازندهی محصولاتی است که توسط برندهای بزرگ دنیا مثلِ سونی و MTV استفاده میشوند.
تست مامان کتابی است برای اعتبارسنجی ایده های استارتاپی. این کتاب به ما می آموزد که چطور با مشتری صحبت کنیم و با وجود همه دروغ هایی که در گفتگوهایمان می شنویم، بفهمیم ایده ما خوب است یا نه!
نویسنده این کتاب معتقد است که صاحب ایده نه تنها نباید از مادرش بپرسد که ایده ی خوبی دارد یا نه، بلکه این سوال را از هیچکس نباید بپرسد. هیچ کس وظیفه ندارد حقیقت را به ما نشان دهد. از طرفی بطور کلی این سوال، سوال مناسبی نیست و هر کسی را تشویق می کند که تا حدی در جوابش به ما دروغ بگوید. این وظیفه ماست که از طریق پرسیدن سوال های مناسب، جواب های مناسب و حقیقی خود را بگیریم.
تست مامان ، یک سری قوانین ساده برای طراحی سوال های مناسب به شما ارائه می دهد. سوال هایی که در جواب آن ها حتی مامان ها هم نتوانند به شما دروغ بگویند.