یک مدرس بازاریابی گفت: سیستم توزیع حرفه ای و چابک به عنوان مزیت رقابتی یک واحد تولیدی در فضای رقابت داخلی و خارجی است.
پرویز درگی در همایش مدیریت توزیع در بازار رقابتی در سالن همایشهای بینالمللی اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: سیستم توزیع شاهرگی بنگاههای اقتصادی بهسوی سیستم مویرگی میل کرده است و امروزه بنگاهی موفق است که سیستم توزیع مویرگی چابک داشته باشد.
وی افزود: در عصر کنونی واحد تولیدی موفق است که ۴۰ درصد منابع مالی را صرف تولید و ۶۰ درصد را در بخش بازاریابی و فروش هزینه کند.
وی با اشاره به راهاندازی فروشگاههای زنجیره ای دارای تخفیف در بازار ایران گفت: برخی از برندهای تجاری باهدف جذب مشتری اقدام به راهاندازی فروشگاههای زنجیره ای کردند تا بتوانند محصولات خود را با تخفیف در دسترس مشتریان قرار دهند.
درگی تنوع تولیدات را عامل جذب مشتری دانست و گفت: واحدهای تولیدی برای حفظ و جذب مشتریان بایستی تولیدات خود را بهروز کنند تا بتوانند سلایق مشتریان را پاسخ دهند.
وی خطاب به مدیران بنگاههای اقتصادی گفت: برای حضور موفق در بازارهای داخلی و خارجی باید بر روی خلاقیت درون و برونسازمانی تمرکز کنید.
درگی تصریح کرد: بیش از ۸۰ درصد استارتاپ ها در ایران شکست میخورند زیرا در حوزه بازاریابی و نیازسنجی توجهی به بازار ندارند و فقط به نوآوری فکر میکنند.
وی از گسترش فروشگاههای مجازی در بازار ایران خبر داد و گفت: تخصصی شدن این بازار نشان از استقبال خریداران از فروشگاههای مجازی است و برندهای تجاری باید از این فرصت نهایت استفاده را ببرند.
منبع: اتاق بازرگانی اصفهان