در سال ۲۰۰۵ دو دوست قدیمی و نظریه پرداز در حوزه نرم افزار به نام های “دیو دافیلد” و ” آنیل بیوسری” تصمیم گرفتند یک استارتاپ مبتنی بر رایانش ابری در زمینه مالی و منابع انسانی راه اندازی کنند. در سال ۱۹۸۷ دافیلد شرکت people soft را راه اندازی کرد و بیوسری را به عنوان معاون ارشد استراتژی محصول به کار گرفت. نتیجه همکاری آن ها در سال ۲۰۰۵ شرکت “WorkDay” بود.
امروز نرم افزارهای شرکت WorkDay در زمینه مالی و منابع انسانی، صنعت این نرم افزار را در سطح جهانی در بر گرفته و به بزرگترین شرکت ها و همچنین نیروی فروش شرکت من سرویس می دهد. بیش از ۱۰۰۰ شرکت شامل ۵۰ شرکت ثروتمند از مشتریان WorkDay هستند.
آنیل بیوسری هم بنیان گذار و مدیر اجرایی WorkDay است. او برای ۲۰ سال رهبر، نظریه پرداز محصول و نوآور در صنعت نرم افزار بوده است. علاوه بر نقشی که در WorkDay دارد او عضو هیات مدیره شرکت های مختلفی از جمله intel است.
نکات مهمی که می تواند در کسب و کار به شما کمک زیادی کند را در ادامه ببینید:
۱) شما نمی توانید شانس و زمان سنجی را جایگزین کنید
شرکت WorkDay از زمانی که یک استارتاپ بود تا زمانی که به یک شرکت موفق با ۹۸% رضایت مندی مشتری تبدیل شد یک داستان موفقیت عالی داشته است.
بیوسری و تیمش یک طرز تفکر مصرفی اینترنتی دارند که مدیریت و فلسفه نوآوری آن ها را در workday هدایت می کند. همان اصول راهنمای رهبری که او را در شرکت Greylock به یک سرمایه گذار موفق تبدیل کرد امروز در workday اجرایی می شوند.
“شما نمی توانید زمان سنجی و شانس را جایگزین کنید. با workday زمان سنجی ما عالی بود. ما در سال ۲۰۰۵ شروع به استفاده از سیستم محاسبه رایانش ابری کردیم. نیروی فروش ما واقعا این مدل جدید کسب و کار را اجرا (برقرار) کردند و ما از این بابت بسیار خوش شانس بودیم”
این گفته بیوسری است. کارآفرینان سخت کوشی که این طرز تفکر مبتدیان را اتخاذ کردند بسیار تمایل فکریشان بدین گونه است که در زمان و مکان درست قرار بگیرند و خوش شانس باشند.
۲)یک مربی خوب پیدا کنید
بیوسری به کارآفرینان توصیه می کند یک مربی عالی پیدا کنند.”من خیلی زود برای کسب و کارم یک مربی عالی که دیو دافیلد بود پیدا کردم”. او همچنین از مربی گری معکوس هم استقبال می کند. مربی گری معکوس بدین گونه است که کارمندان جوان در workday، مشتریان و شرکای کسب و کار را برای راهنمایی بهتر workday از طریق نوآوری و استراتژی شرکت به هم مرتبط می کند.
۳) اگر مشکلی که در حال حل کردن آن هستید سخت نیست، کار ارزشمندی انجام نمی دهید
شما شرکت های بزرگ زیادی را پیدا نمی کنید روی حل کردن مشکلات آسان کار کنند! در بسیاری موارد شما استارتاپ هایی رو میبینید و مردم می گویند : وای! به نظر می آید مشکلات سخت زیادی برای حل کردن داشته باشند.این وقتی است که من می گویم برو و انجامش بده ! چون در اینجاست که فرصت های عالی خلق می شوند.
۴) به مشتریان خود گوش دهید
فلسفه خیلی ساده ما این هست که ما از کارکنان خود مراقبت می کنیم و آن ها از مشتریان مراقبت می کنند. هر کارمندی در WorkDay به این فکر می کند که به مشتری خود چگونه کمک کند که او موفق بشود. این یک فرمول ساده دارد ولی شرکت ها به بیرون می روند و به مشتریان خود گوش نمی دهند. آن ها تلاش نمی کنند تا مشکلات سخت را حل کنند و آن ها را برای خودشان برای اینکه کسب و کار خود را عالی کنند، سخت تر می کنند.
دافیلد و بیوسری واقعا عاشق همکاری با مشتریان خود هستند و هر دو بسیار کارمند محور هستند. آن ها با ۵۰۰ کارمند اول دworkday مصاحبه داشته اند. آن ها برای مهارت ها مصاحبه نکردند بلکه به دنبال تناسب خوب فرهنگی، تمرکز بر مشتری و بازیگران تیمی خوب بودند. بعدها آن ها به آن ۵۰۰ نفر اول اجازه دادند تا ۵۰۰۰ نفر را استخدام کنند!
۵) فرهنگ شما برند شماست!
من با نگاه کردن به Marc Benioff و Salesforce که یک شرکت بسیار خوب براساس نزدیک بودن با مشتری داشتند و آن مشتریان هواداران salesforce شدند، یاد گرفتم. فکر می کنم این راه جدیدی در اداره کسب و کار در شرکت نرم افزار است. زیبایی مدل رایانش ابری این است که شما را به مشتریان نزدیک تر می کند و صمیمیت آن مشتری به طور متقابل هم برای مشتری هم برای شرکت سودمند است.workday واقعا یک ارائه دهنده رایانش ابری است و بنابراین مشتریان همان نسخه ای را استفاده می کنند که آن ها را به یک شفافیت عالی هدایت می کند، و به اشتراک گذاری میراثی بسیار بزرگ تر از راه حل های فرضی است.
۶) رهبران کسب و کار برای تحلیل ها و گزارش ها ارزش قائل می شوند
شرکت workday به تازگی دومین بخش خود را تمام کرده است و طبق گزارشی که به Wall Street داده است که نشان می دهد دومین و بزرگترین بخش فروش مربوط به سرویس های مالی است. این دقیقا همان پدیده ای است که برای سرویس های منابع انسانی اتفاق افتاده است. فاکتورهای زیادی از نظر بیوسری در تحلیل و گزارش وجود دارد. اتمام حسابداری یک وسیله بسیار مناسب است. مدیران اجرایی به دنبال تحلیل های بهتری هستند.workday یک فرصت یکپارچه برنامه ریزی و تراکنش را ارائه می دهد که این ارائه فقط از طریق یک معماری رایانش ابری چند مستاجره امکان پذیر است. قسمت مالی به دنبال ارزش های بهتری است و آن ها تحلیل ها و گزارشات بهتری می خواهند.
۷) همه نرم افزارها باید نرم افزارهای هوشمندی باشند
موج بعدی نرم افزارهای رایانش ابری نرم افزارهایی هستند که همه داده هایی که شرکت ها برای تصمیم گیری بهتر جمع آوری می کنند را به کار گیرد.
ماشین یادگیری به کسب و کار اجازه می دهد داده های عظیمی را آنالیز کند و قطعاتی را درون آن پیدا کند که به رهبر کمک می کند تصمیمات بهتری بگیرد. اولین الگوریتم ماشین یادگیری workday درباره استعداد درونی است که با دقت ۹۰% نشان می دهد کدام یک از افراد درون سازمان باید در ۱۲ ماه آینده سازمان را ترک کنند یا در آن بمانند. ماشین یادگیری همچنین می تواند برای نواحی کارراهه و برنامه ریزی جانشینی کمک کند.امروز حجم زیادی از مشتریان workday نرم افزار یادگیری خود را برای کارراهه کارمندان خود استفاده می کنند. شرکت های باهوش از داده ها برای پیش بینی و ماندن در رقابت استفاده می کنند.
۸) سرعت نوآوری قوی یک رایانش ابری درست نیاز دارد
بیوسری می گوید بسیاری از شرکت های تکنولوژیکی که رایانش ابری استفاده می کنند واقعا بر پایه رایانش ابری نیستند. برای ادامه دادن سرعت نوآوری امروزی، شرکت ها باید سیستم های رایانش ابری با معماری چند مستاجره را بکار بگیرند. شرکت های زیادی مثل گوگل، آمازون و … امروز از این سیستم استفاده می کنند.
۹) تنوع رهبری و برنامه ریزی جایگزینی برای موفقیت بسیار کلیدی هستند
شرکت workday رشد کرده است و موفقیت آن ها همگی مربوط به فرهنگ آن ها و مردم است. بیوسری معتقد است که کشت یک فرهنگ که تنوع را تجلیل می کند به معنی داشتن یک فرآیند فعال جانشینی رهبری است که رهبران بعدی را می سازد.
۱۰) کمک رسانی و مربی گری در ذات شرکت های بزرگ است
بیوسری برای مربی گری کارمندان خود و بازگشت آن ها به اجتماع ارزش قائل است. او همچنین در دسترس است و همیشه استقبال می کند و به دنبال فیدبک های ارسالی از طرف سهامداران است.
بیوسری می گوید: در نهایت همه ما عضو یک تیم هستیم. رجوع به workday برای تشخیص همین بوده است و برای اینکه عضو یک تیم گسترده تری باشیم. ما تنها یک قسمت کوچک از تیم هستیم و خیلی خوش شانسیم و رشد و موفقیت ما به خاطر تیم ما بوده است. هیجان انگیز ترین قسمت موسسه workday این است که کارمندان چیزی را که ما به آن ها می دهیم هدایت می کنند و دقیقا و واقعا چیزی را که به آن ها داده شده هدایت می کنند.
1 دیدگاه دربارهٔ «۱۰ درس برای رهبری قدرتمند کسب و کار از زبان مدیرعامل Workday»
سلام اقای کیانی
دانشجو کارشناسی ارشد مراقبتهای ویژه پرستاری هستم .دانشگاه تهران
راجه به گیمی فیکیشن یسری سوال داشتم.ممکنه تلفن محل کار یا id تلگرامتونو واسم بفرستید لطفا..خیلی ممنون میشم