حتما شما هم دوست ندارید که وقتتان را صرف راه اندازی محصولی کنید که کسی از آن استقبال نکند و یا پولی برای خریدنش پرداخت نکند. پس از پشت میزتان بلند شوید، از ساختمان بیرون بروید و با مشتریانتان صحبت کنید!
اما بین حرف و عمل تفاوت بسیاری وجود دارد. تفاوت میان آنچه مشتریانتان به زبان می آورند و آنچه که در نهایت انجام می دهند. با آنها صحبت کنید و محصولتان را در اختیارشان بگذارید و از آنها بخواهید که برای محصولتان پول پرداخت کنند.
خوب حالا اگر هنوز محصولی برای ارائه نداشته باشید چه؟ اینجا دقیقا همانجاست که «کمینه محصول پذیرفتنی» (MVP) نقش مهمی را ایفا می کند.
[su_quote]«کمینه محصول پذیرفتنی» محصولی است با حداقل امکاناتی که به شما اجازه ارسال محصول برای پذیرندگان اولیه را می دهد تا بتوانید روی برخی از آن ها برای پرداخت پول و ارسال نظرات و پیشنهاداتشان اثر بگذارید. [/su_quote]
اما چرا حداقل؟ برای اینکه زمان و پول شما محدود است. شما نیاز دارید تا با حداقل تلاش، بیشترین دانش را کسب کنید.
هفت نمونه از «کمینه محصول پذیرفتنی» وجود دارد:
- ویدیوی معرفی (Explainer Video)
- A Landing Page
- Wizard of Oz MVP
- Concierge MVP
- Piecemeal MVP
- دریافت سرمایه از مشتری (Raise Funds from Customers)
- A Single Featured MVP
منبع: Scale My Business