برای ساخت یک کسبوکار مقیاسپذیر و موفق باید بدانید که چه چیزی و چگونه باید سنجیده شود.
اولین و مهمترین سهامدار کسبوکار خود شما و محدودترین سرمایه شما، زمان است. هر دقیقهای که روی یک کسبوکار در حال شکست صرف شود، به هدر رفتهاست. بنابراین موضوع حیاتی این است که با حداکثر سرعت و دقت بتوان تشخیصداد که چه کسبوکاری ارزش تلاش را دارد.
معمولاً استارتاپهای تازهکار از دو سنجه برای اندازهگیری پیشرفت استفاده میکنند؛ سنجه اول این که چقدر محصولشان کامل میشود و سنجه دوم این که چقدر از آن درآمد کسب میکنند. اما این سنجهها جایگزینهای غیرقابل اعتمادی برای پیشرفت هستند که ممکن است شما را به مسیر اشتباهی سوق دهند و در نتیجه باعث شوند محصولی بسازید که هیچ کس نمیخواهد. همانطور که در کتاب اجرای ناب اشاره شد؛ «زندگی کوتاهتر از آن است که محصولی تولید کنیم که کسی نمیخواهد.»
این کتاب سه بخش دارد و گامهای لازم برای پیادهسازی این چارچوب را بهترتیب توضیح میدهد؛