معرفی کتاب زاگ؛ چگونه یک نام تجاری متمایز بسازیم؟

0
132

در دنیایی که به شدت رو به پیشرفت است شما به تمایز بیشتری نیاز دارید. با یک قانون جدید آشنا شوید: زمانی که همه زیگ می کنند، شما زاگ کنید.

زاگ کتابی است خلاصه و مفید که با زبانی ساده و قابل فهم و با کمک تصاویر و نمودارهای ساده، بعد از بیان اهمیت تمایز به روش های ایجاد تمایز پرداخته است. به عبارتی تمرکز این کتاب بر این موضوع است که در دنیای شلوغ و پر رقابت ارتباطات و بازاریابی که امروزه کسب و کارها در آن وجود دارند، چگونه می توانند برندهای متمایزی ایجاد کنند و توسعه دهند.

این کتاب توسط Marty Neumeier نوشته و سارا میرزایی آن را به فارسی ترجمه کرده است.

نویسنده بر این باور است که، به جای نظریه پردازی از بیرون سعی کرده از درون، ایده ای عملی ارائه دهد و به جای جمع آوری ۵۰۰ صفحه نمونه تحقیقاتی و مطالعاتی، افکارش را در کمتر از ۲۰۰ صفحه خلاصه کرده تا بتوان به راحتی آن را مطالعه کرد، به کار گرفت، و اصول آن را به خاطر سپرد.
اولین هدف وی ارائه کتابی است که بتوان خلاصه آن را در طول یک سفر هوایی خواند. هدف دوم و مهم تر، این است که به مخاطب بینش، فرآیند، و جسارت ایجاد یک نام تجاری با عملکرد بالا را آموزش بدهد.

این واقعیت دارد که تبلیغات سنتی در یک مارپیچ سخت قرار گرفته است و مردم دیگر گفت و گوی یک طرفه را دوست ندارند. آنها نسبت به تبلیغات بی اعتمادند، در نتیجه ترجیح می دهند که برای هر چیزی شخصا به سراغ بروند و آن را از نزدیک ببینند.
به همین دلیل، این کتاب در بخش های “زاگ خود را پیدا کنید”، “طراحی زاگ” و “زاگ خود را احیا کنید” در تلاش است متمایز بود، تمایز به معنای واقعی، را آموزش دهد.

مواردی که در این کتاب به آن ها پرداخته شده:

  • اینکه چطور بازخورد کاربران را نسبت به محصولات جدید بپرسید و چگونه بر مبنای آن ها قضاوت کنید
  • ۱۷ گام برای ایجاد تمایز در برند شما
  • رازهای نامگذاری بر روی محصولات، خدمات و شرکت ها
  • ۴ خطر مرگبار که پورتفولیوی برند با آن ها روبرو می شود
  • چطور برند خود را توسعه دهید بدون اینکه آن را از دست بدهید
  • چطور در هر سه گام چرخه رقابت پیروز شوید

این کتاب را می توانید از شهر کتاب آنلاین خریداری کنید.

دانلود فایل PDF کتاب زاگ به زبان اصلی

منبع بخشی از متن: mbanews

افزودن دیدگاه