اگر صاحب کسب و کار هستید و در اینستاگرام هم فعال هستید، اگر جزو افرادی هستید که به دنبال تحلیل و آنالیز همه چیز هستید حتی آنالیز در اینستاگرام، پیشنهاد میکنم ۱۰ دقیقه زمان بگذارید و این پست رو بخونید.
من میگم ۱۰ دقیقه ولی بعدش خودتون متوجه ارزش مطلب میشید و حدس میزنم این مطلب یک ساعتی شما رو درگیر خودش کنه
منم مثل شما به دنبال تحلیل از اکانت اینستاگرام کسب و کارم بودم و البته ابزارهای این تحلیل (وبسایت و اپ موبایل) هم وجود داشته. همه این ها تا زمانی بود که اینستاگرام قابلیت تحلیل اکانت های کسب و کاری را معرفی نکرده بود. اما الان خوشبختانه خودِ اینستاگرام این قابلیت را به اپلیکیشنش اضافه کرده و به راحتی میشه ازش استفاده کرد.
اینستاگرام با اضافه کردن این قابلیت به شما امکانات زیر را میدهد:
فعالیت های فالوورهای شما، زمان آنلاین شدن (روز و ساعت) ، جنسیت، سن و اطلاعات مکان(شهر و کشور) و همینطور تعداد اکانت هایی که روی لینک وبسایت در پروفایل بیزنیسی شما کلیک کرده اند.
برای اینکه بتونید از این ویژگی تحلیل استفاده کنید کافیه اکانت اینستاگرامتون را به پیج فیسبوک تون وصل کنید. بله درست شنیدید. برای فعال کردن این ویژگی نیاز به پیج فیسبوکی دارید که ادمین آن پیج باشید ( دقت کنید باید ادمین پیج باشید، نه ادیتور نه تحلیلگر نه …)
برای فعال کردن این ویژگی گام های زیر را انجام دهید:
۱-در قسمت پروفایل وارد تنظیمات شوید و بر روی switch to business profile کلیک کنید
۲-سپس شما باید وارد اکانت فیسبوک خود شوید و از پیج هایی که ادمین آن هستید، باید پیجی را که میخواهید به پروفایل اینستاگرام شما وصل شود را مشخص کنید.
۳-در این قسمت شما اطلاعات تماس را وارد میکنید( این اطلاعات میتواند ایمیل، شماره تماس، و آدرس شما باشد. پیشنهاد میکنم آدرس را تا جایی که میتوانید دقیق وارد کنید چرا که کاربر با کلیک بر روی آدرس وارد گوگل مپ میشود.)
۴- تمام شد!
به همین راحتی. پروفایل اینستاگرام شما از حالت شخصی به حالت کسب و کار تبدیل شد.
همینطور که میبینید، شکل نمایش پروفایل شما به صورت زیر تغییر میکنه.
این نکته را هم اضافه کنم که اینستاگرام این اطلاعات اولیه را میتواند از پیج فیسبوک شما بگیرد، مثلا دسته بندی پروفایل شما بر اساس دسته بندی پیج فیسبوک شما میباشد.
حالا رسیدیم به اصل موضوع: تحلیل ها و آمارهایی که انتظارش را داشتیم
۱- کنار دکمه تنظیمات در بالای صفحه، دکمه ای با عنوان Insight اضافه شده( شکل ظاهری دکمه شبیه به نمودار ستونیست.) روی آن کلیک کنید.
۲- اوپس! چیزی نمیبینید! نگران نباشید
چرا که ۲۴ ساعت بعد، این ویژگی ها برای شما فعال میشود. ولی با دنبال کردن عکس های زیر، با این آمار و ارقام آشنا میشید.
بخش اول: در این قسمت شما تعداد impressions را در ۷ روز گذشته میبینید:
Impressions: مجموع تعداد دفعاتی که پست شما دیده شده.
همچنین شما میتوانید تعداد reach ها و تعداد کلیک های روی سایتتان را در این قسمت ببینید( با کشیدن قسمت مربوطه به سمت چپ)
Reach: تعداد اکانت های یونیک که پست شما رو دیدند.
۳-در بخش دوم شما top posts را میبینید و این پست ها بر اساس بیشترین تعداد impressions دسته بندی شده اند. با کلیک روی دکمه see more میتوانید امار و تحلیل های هر پست رو به صورت مجزا مشاهده کنید.
۴- وقتی یک پست را انتخاب میکنید با کلیک روی view insights تحلیل ها و امارهای هر پست را میبینید.
۵-در بخش سوم میتوانید زمان آنلاین شدن فالوورهایتان را مشاهده کنید.
۶-و در نهایت با کلیک بر روی دکمه see more اطلاعات بیشتری در مورد فالوورهایتان میتوانید بدست بیاورید.
مانند جنسیت، سن، شهر، کشور، ساعت و روز آنلاین شدن آنها.
این ها ویژگیهایی هستند که اینستاگرام در حال حاضر برای کسب و کارها در نظر گرفته است و شما میتوانید با دانستن انها هدفمند تر در این شبکه اجتماعی فعالیت کنید.
این خیلی خوبه که شما بدونید چه ساعتی اکثر فالوورهاتون آنلاین هستند یا در چه روز هفته ای. این خوبه که شما بدونید جنسیت فالوورهاتون به چه شکلی است و این موضوع در نوع تولید محتوای شما تاثیر زیادی داره. سن فالوورهاتون به شما کمک میکنه تا در انتخاب محتواتون دقت بیشتری به خرج بدید.
اینستاگرام قابلیت تبلیغ رو هم اضافه کرده ولی در حال حاضر برای کشور ما به دلیل مشکلات پرداخت مقدور نیست.
پ ن : تفاوت impressions و reach:
Impressions تعداد دفعاتی است که پست شما دیده می شود (ممکن است که یک نفر چندبار پست شما را ببیند و هر بار که ببیند یک Impression به حساب می آید). ولی Reach تعداد اکانت های یکتایی که پست شما را می بینند( ممکن است که یک نفر چندین بار پست شما را ببیند اما برای شما یک Reach به حساب می آید). به عنوان مثال اگر محمد ۵ بار و سهیل ۶ بار در زمان های مختلف پست شما را ببیند. تعداد Impressions پست شما ۱۱ و تعداد Reach پست شما ۲ خواهد بود.
امیدوارم که این مطلب براتون مفید باشه…
نویسنده: محمدسهیل محمدی
52 دیدگاه دربارهٔ «ویژگی آنالیز پروفایل اینستاگرام برای کسب و کارها»
مطلب خیلی خوبی بود.
ممنون♥
ممنون از مطلب مفیدتون. خیلی کاربردی هست.
ممنون از توجه شما
سلام ! چطوری باید بفهمیم پستی ک میذاریم ! در بین ریسنتلی پست (پست های محبوب در قسمت سرچ)اینستاگرام قرار بگیره تا دیگران بصورت اتفاقی پست مارو ببینن و لایک بزنن
قرارگرفتن در قسمت ریسنتلی نیاز به فعالیت خاصی نداره، بنا به دلایل زیادی هست که این اتفاق میفته:
۱-پست شما لایک و کامنت زیادی بگیره.
۲-پست شما توسط افراد، engagement rate زیادی بدست بیاره.
۳-از هشتگ های ترند و مرتبط با پست تون استفاده کنید.**
۴-یه درصد خیلی کمی هم بستگی به زمان انتشار پست تون داره.
۵-این نکته رو هم اضافه کنم که بعضی از پست های موجود در ریسنتلی، پست های مربوط به شبکه دوستان مون هست.(مثلا پست دوستِ دوست من رو به من نشون بده، برای اینکه ما رو با هم آشنا کنه، که این همون الگوریتم معروف و عالیِ فیسبوک هست).
۶-همینطور بر اساس سابقه سرچ شما هم مطالبی رو بهتون نشون میده.**
——در آخر برای جمع بندی بگم که موارد ۳ و ۶ اهمیت بیشتری نسبت به بقیه موارد داره.——
اگر علاقه دارید در این مورد بیشتر بدونید پیشنهاد میکنم مطلب زیر رو مطالعه کنید:
http://www.jennstrends.com/how-to-get-your-post-to-an-instagram-top-post/
ممنون بایت توضیح خوبت
وای خسته نباشید به خدا عالی بود پدرم در اومد یک روز تمام فکر میکنم اشتباه بیزینس و فعال کردم نگو بعد یک روز فعال میشه خودش
سایتتون عاااالی❤❤❤❤❤❤❤
ممنون از شما که وقت گذاشتید و این مقاله رو مطالعه کردید.
به زودی هم منتظر آپدیت جدیدی از سمت اینستاگرام باشید،
نحوه نمایش گزارش آنالیز پست ها تغییر میکنه و گرافیکی تر خواهد بود.
سلام من reach هام بالاى دوهزارتاست ولى زیر پستم زده ۵۰۰ views. ایا میشه امار reach هم بیاریم زیر پست ها. ممنون میشم راهنمایى کنید
عالی بود مرسی
سلام ممنون از راهنماییتون … فقط من فرق پیج یونیک یا همون یکتا که میگید رو نمیفهمم میشه توضیح بدید با engagement کاربردش چیه ؟
سوالام زیاده ببخشید ❤و این که نمودار من قسمت فالور هام فعال نیست که ببینم چنددرصد خانم یا اقا هستن… خیلی لطف. میکنید راهنماییم کنید مرسی
—یونیک یا یکتا نوع خاصی از پیج نیست.
منظور از یونیک این هست که اگر یک نفر، چندین بار پست شما را ببیند، فقط یکبار شمرده می شود و یک reach بدست می آورید.
(به عنوان مثال اگر محمد ۵ بار و سهیل ۶ بار در زمان های مختلف پست شما را ببیند. تعداد Reach پست شما ۲ خواهد بود.)
—و منظور از engagement، تعاملی که کاربر با پست شما داره هست، که این تعامل میتونه لایک، کامنت و … باشه.
—چند وقته بیزینیس اکانت رو فعال کردید؟ (فعال شدن قسمت نمودار جنسیت ها کمی زمانبر هست)
امیدوارم توضیحات مفید بوده باشه.
با سلام
من دوتا پیج دارم ۱۴۰ و ۲۲۰ هزار نفر ولی تا زمانی که بیزینس اکانت نکنم اون بخش آمار نمیاد نمودارها و…ولی از دوستانم پیج هاشون اون بخش آمار و نمودار ها جدایی از این که بیزینس اکانت کنن امده نمیدونید دلیل این چیه و چطور میشه منم به غیر بیزینس اکانت کردن بخش insights رو بیاره بالای پیجم؟
درود دوست عزیز
طبق آخرین اطلاعی که دارم، قسمت آنالیزها وقتی فعال میشه که پیج تبدیل به بیزینس پیج بشه.
اگر ممکنه لینک پیج دوستانتون رو بدید تا بررسی کنیم.
من پیجم ۷۵k فالور داره و بدون اینکه پیجمو بیزینسیش کنم قسمت آنالیزو دارم دلیلش چیه ؟
سلام
من از کجا بفهمم که چنتا لایک فیک خورده پستم یعنی لایک چند تا خریداری شده
درود دوست عزیز
ابزار خاصی برای این کار وجود نداره، فقط میتونید از طریق زمان لایک ها متوجه بشید، معمولا لایک های فیک و از طریق نرم افزار، تو یه زمان و پشت سرهم هستند.
سلام
ممنون از سایت شما
به نظر شما ممبر واقعی تلگرام خرید کنم خوبه یا در کانال ها تبلیغات کنم ؟ و سوال دوم اینکه خرید ممبر واقعی تلگرام به کانال آسیب نمیرسونه ؟
اصلا چیزی به عنوان ممبر واقعی برای خرید و فروش وجود نداره
بهترین تبلیغ در کانال های بزرگ و هدف مند است
درود دوست عزیز.
اگه منظورتون رو واضحتر بگید در مورد ممبر واقعی، بهتر میتونم کمکتون کنم.
اما چند نته رو اشاره میکنم امیدوارم که کمک کننده باشه:
– ممبر واقعی اگر به صورت اختیاری و با دیدن تبلیغ شما ( مثل تبلیغات بنری، پاپ آپ، کلیکی و …) عضو کانالتون بشه، ارزشمنده. ولی اگه قرار باشه جوین شدن به صورت اجباری باشه(که معمولا از طریق نرم افزارهای تلگرام غیررسمی اتفاق میفته) در دراز مدت هیچ ارزشی نداره، چرا که ریزش زیادی رو تو کانالتون مشاهده میکنید.
-۳روش رو برای داشتن ممبر واقعی (و ممبری که بر اساس علاقه به کانالتون جوبن بشه) بهتون توصیه میکنم: ۱-تبادل با کانال ها ۲-تبلیغ هدفمند در کانال های مرنبط با کارتان (جایی که فکرمیکنید که مخاطبان احتمالی تون اونجا حضور دارند) ۳-تبلیغات پاپ آپ در نرم افزارهای غیررسمی تلگرام، که در صورتی که کاربر علاقه داشته به کانالتون جوین میشه. این مورد اخر برای کاربران یه مقدار ازاردهنده است چرا که بدون اختیار خودشون پنجره ای براشون باز میشه. اما اگر در حال اجرای کمپین، ارائه تخفیف و مسابقه ای هستید، این مورد اخر CTR خوبی براتون خواهد داشت.
اگر سوال یا ابهامی بود، مطرح کنید. خوشحال میشیم بتونیم کمکتون کنیم.
ممنون از پست خوبتون
فرض کنید مشکل پرداخت نباشه
الان خیلی از برندها مثل دامستوس و دیجی استایل دارند برای کاربران ایرانی تبلیغ پخش می کنند
چجوری اینکار رو میکنند؟ در حالیکه توی فیس بوک گزینه ی ایران رو برای کشور هدف نداره؟!!
درود دوست عزیز. معمولا این کار رو با آژانس های تبلیغاتی واسط انجام میدند. آژانس هایی که پارتنر تجاری اینستاگرام هستند.
تو این صفحه میتونید انواع تبلیغاتی که در اینستاگرام قابل اجرا هست رو ببینید:
https://business.instagram.com/advertising
تو این صفحه هم میتونید پارتنرهای تبلیغاتی اینستاگرام رو ببینید:
https://instagrampartners.com/
با ارتباط سازی و مذاکره با این پارتنرها احتمالا شما هم میتونید تبلیغات اینستاگرامتون رو راه اندازی کنید.
اگر سوال یا ابهامی بود، مطرح کنید. خوشحال میشیم بتونیم کمکتون کنیم.
عالی . ممنون
خسته نباشید ادمین عزیز
ببخشید من میخواستم بدونم چرا تعداد veiw کلیپ هام با تعداد impression و reach خیلی تفاوت داره؟مگه فرق view و reach چیه؟واقعا نمیتونم بفهمم
لطفا جوابمو بدید
ممنون از سایت و مطالب خوبتون
درود
ویوو وقتی اتفاق میفته که کاربر حداقل ۳۰ ثانیه از ویدئو شما رو ببینه. اما برای impression چنین موضوعی نیست. یعنی اگر کاربری ۱۰ثانیه از ویدئو شما رو ببینه، view به حساب نمیاد ولی یک impression شمرده میشه.
در مورد تفاوت impressions و reach:
Impressions تعداد دفعاتی است که پست شما دیده می شود (ممکن است که یک نفر چندبار پست شما را ببیند و هر بار که ببیند یک Impression به حساب می آید). ولی Reach تعداد اکانت های یکتایی که پست شما را می بینند( ممکن است که یک نفر چندین بار پست شما را ببیند اما برای شما یک Reach به حساب می آید). به عنوان مثال اگر محمد ۵ بار و سهیل ۶ بار در زمان های مختلف پست شما را ببیند. تعداد Impressions پست شما ۱۱ و تعداد Reach پست شما ۲ خواهد بود.
سلام من طبق روشتون آنالیز کردم اما جدیدا بالا پروفایلم مینویسه تعداد بازدید ها در هفت روز گذشته مثلا صد نفر ، من نمیخوام اینو بزنه . جالب اینه که اینو فالورای منم موقع دیدن صفحه اصلیم میبینن . میشه بگید چطور غیر فعالش کنم؟ ممنون
درود دوست عزیز
این ویژگی، قسمتی از ابزار انالیز اینستاگرام هست و به تنهایی قابل غیرفعالسازی نیست. باید کل ابزار انالیز رو غیرفعال کنید. برای غیرفعالسازیش هم باید اکانت تون رو به اکانت شخصی برگردونید.
در مورد اینکه فالووراتون این قسمت رو میبینند، بعید میدونم همچین چیزی امکان پذیر باشه.
اگر میتونید اسکرین شات بگیرید و بذارید اینجا تا بهتر بتونم راهنمایی تون کنم.
موفق باشید
سلام خسته نباشید
ببخشید پیج من آمار فالوور آنچنانی ندارد اما ویدیو هام بازدید خیلی بالایی میخورن در اینستاگرام
و همیشه تو قسمت سرچ هستن
من می خواهم بپرسم اگه پیج رو به کسب و کار تغییر بدم، آیا اینستاگرام بازم ویدیو هام رو محبوب می کنه و تو قسمت سرچ میاره یا نه
میترسم چون تبلیغاتیه دیگه نشه
ممنون از شما
سلام. بیزینس پیج به معنای پیج تبلیغاتی نیست و به شما امکانات بیشتری میده. این کار تغییری توی سرچ ایجاد نمیکنه.
دلیل اینکه شما تو قسمت سرچ اینستاگرام هستید اینه که ایمپرشن زیادی میگیرید. حالا اگر ایمپرشن تون کم بشه به مرور از قسمت سرچ خارج میشید.
سلام. خسته نباشید و ممنون از آگاهی رسانی تون.
یه سوال داشتم. اگه یه پست چندین بار دیده بشه، توی impression و view علاوه بر تعداد، آی دی بیننده هم مشخص میشه؟ ینی نشون میده که چه کسی مثلا ۳ بار دیده؟
ممنون میشم جواب بدین.
سلام. خیر این اتفاق شدنی نیست.
بسیار مطالب خوبی بود ممنون
درود. خوشحالیم که مفید بوده. موفق باشید
خیلی وقت بود دنبال این قابلیت بودم و بلد نبودم که چه جوری فعال میشه.واقعا مرسی.عالی بوووووود
سلام
میخواستم بدونم چجوری از آنالیز هر پست میشه فهمید افراد غیر از فالواری خودم در قسمت سرچ از طریق این پست اومدن پیج رو دیدن یا از طریق این پست تو قسمت سرچ جز فالواری من شدن
ممنون دوست عزیز
من نمیتونم فرق بین reach و imper.. رو درک کنم
سلام و وقت بخیر خدمت شما
من نزدیک ۳ روز هست که پیجم رو بیزنس پیج کردم ولی هیچ آماری به صورت اون چه که بالا شما اشاره کردین به من نشون نمیده مشکل چیه؟
فقط خواستم تشکر کنم که اینقدر خوب و واضح توصیح دادین ممنون
سلام ,پیجی رو خریداری کردم و بیزنس اکانت بود و به فیس بوک اون شخص وصله, میتونم تغییرش بدم ؟ یا اصلا شخصیش کنم ؟ یا اون شخص از طریق فیس بوک به پیجم دسترسی داره؟
ممنون اگه جواب بدین
سلام ببحشید چه جوری میتونم فالورای فیکو از پیجم پاک کنم؟؟ممنون
عالی بود عزیز
سلام بسیار عالی توصیح دادید ممنونم / see more رو نمی بینم اطلاعات فالورها و زمان و جنسیت و … رو نمی بینم چکار کنم ؟ بیش از یک ماهه که بیزینس کردم پیج رو
اطلاعات خوبی بود ممنونم👋
سلام.
ببخشید میشه منو راهنمایی کنید؟
من پیج اینستاگرامم رو به پیج تجاری تبدیل کردم ولی الان قسمت ریچ و پروفایل ویزیت غیر فعال هستن.چجوری باید فعالشون کنم؟
سلام وقت بخیر ببخشید من حدود یه هفتس این قابلیت رو فعال کردم و پروفایل ویزیت رو برای من اورده ۱۷۰😐
این طبیعیه؟ یعنی واقعا ۱۷۰ بار تو هفت روز گذشته از پیج من بازدید شده؟
چرا حس میکنم خودمونم وقتی وارد پیجمون میشیم میریم قسمت پروفایل همونم حساب میشه؟
سلام ببخشید پیج من بیزینسه وقتس استوذی میزاریم فقط فالوورای خودم رو نشون میده که دیدنش بقیه رو چرا نشون نمیده؟
سلام چطور امار impressions رو بالا ببرم ؟!
با تولید محتوای جذاب و …
ممنون عالی بود
سپاس
عالی🌸🌸🌸
عالی بود ،
واقعا حیفم اومد تشکر نکنم!