استارتاپ پایرتز در سال ۲۰۱۱ قدم های اولیه خود را برای شروع برداشت. در آن زمان این پروژه فاقد هرگونه نام و یا ساختارخاصی بود و تنها به شکل یک ایده در ذهن بنیانگذارانش وجود داشت. بنیانگذاران این استارتاپ ادعا می کنند که سه دلیل اساسی در ایجاد این رویداد، موثر بود:
- این افراد به این نتیجه رسیدند که دانشگاه مکان مناسبی برای این نیست که دانشجویان بتوانند از طریق آموزش های آن، کسب و کار خود را راه بیاندازند.
- آن ها فکر می کردند استارتاپ های مختلفی که از قبل شکل گرفتند، علیرغم اینکه برای بازار آمریکا بسیار مفید بودند ولی برای سایر نقاط جهان عملکرد چشمگیری نداشته اند.
- آن ها می خواستند به خوبی نشان دهند که کارآفرینی واقعاً امکان پذیر است و این قدرت را دارد که زندگی مردم را تغییر داده و به رشد اقتصادی کمک کند.
استارتاپ پایرتز یک برنامه یک هفته ای است که کارآفرینان مشتاق را برای ورود به جهان استارتاپی آماده می کند و به آنها یاد می دهد که چگونه ایده ی کسب و کار خود را توسعه دهند.
این رویداد، با یک رویکرد بسیار عملی و حمایت تعداد زیادی از کارآفرینان باتجربه، با نظارت بر کارگاه ها و تمرکز بر روند توسعه کارآفرینان، برگزار خواهد شد. بعد از اتمام برنامه ها، شرکای تجاری این استارتاپ از تیم های مربوطه برای رشد بیشتر، حمایت خواهند کرد.
این استارتاپ چگونه کار میکند؟
استارتاپ پایرتز بدون داشتن تعداد زیادی نیروی با انگیزه، هرگز نمی توانست اینگونه رشد کند. هر برنامه توسط تیم های محلی سازماندهی شده، که همیشه از همان رویه ی اصلی استارتاپ پیروی می کنند. این تیم ها همیشه از حمایت یک تیم جهانی برخوردار خواهند بود، که منابع و مهارت های لازم را برای ادامه ی کار آنها فراهم می سازد. سخنرانان و مربیان این برنامه، همان کارآفرینان محلی هستند که می خواهند دانش خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. تمامی سازمان دهندگان و مهمانان بصورت داوطلبی در این برنامه شرکت می کنند تا با همکاری یکدیگر به تغییر جهان کمک کنند.
منبع: استارتاپ پایرتز