برای حل چالش روابط سازمانها با مردم و مردم با سازمانها، روابط عمومی در اوایل سالهای قرن بیستم بوجود آمد.
در مقاله قبل 21 مورد از 42 مهارت ضروری برای مدیران روابط عمومی را شرح دادیم. در ادامه بقیه موارد را مرور خواهیم کرد:
22. استدلالتان را بیان کنید :
فعال باشید و ایدههایی را برای روزنامهنگاران مطرح کنید.
23. مدارک را به همراه داشته باشید:
همیشه مدارک را به همراه داشته باشید، تا اگر برای اثبات ادعای خود نیاز به ارائه مدرک داشتید، بتوانید کپی مدرک خود را ارائه دهید.
24. لیست تهیه کنید:
برای مطبوعات، وبلاگنویسان، جوایز، تحلیلگران، رویدادها و موارد دیگر لیست تهیه کنید.
25. لیستها را به روز نگه دارید:
برای تماشای اقدامها، مخاطبین جدید یا رویدادها وقت بگذارید.
26. واقعبین باشید:
اگرچه قرار گرفتن در صفحه اول روزنامههای مهم برای اکثر شرکتها امکانپذیر نیست، اما قرار گرفتن در عنوانهای تجاری برتر را میتوان به عنوان یک دستاورد مهم تلقی کرد.
27. از ارسال spam خودداری کنید:
گاهی اوقات ممکن است دکمه ارسال را فشار دهید و پیام به شخصی اشتباه برسد، اما آن را به یک عادت تبدیل نکنید.
28. قبل از ارسال پیام، نشریه/ سایت را بررسی کنید:
ما تعدادی وبلاگ را با تمرکز بسیار اداره میکنیم ، اما همچنان اخبار غیر مرتبط عمومی دریافت میکنیم.
29. آمادگی انجام چند کار همزمان را داشته باشید:
به احتمال زیاد همزمان در چند کمپین کار خواهید کرد.
30. مشتاق باشید:
هیچ مشتری نمیخواهد کسی را بشنود که به نظر میرسد نمیخواهد روی حسابش کار کند.
31. ایدههای جدیدی ارائه دهید:
اگر میتوانید، هر هفته، ایده جدیدی را به مشتریان خود ارائه دهید.
32. دنبال کنید:
افراد تاثیرگذار را دنبال کنید. Linkedin و Twitter برای این منظور ابزارهای مفیدی هستند.
33. شجاع باشید:
شیرینکاریهای عجیب همیشه کار نمیکنند، اما برخی از آنها میتوانند راه خود را ادامه دهند.
34. مقالات یکسان با بیان متفاوت را رصد کنید:
انواع مختلف مقالات کپیشده، انتشارات، مطالعات موردی و موارد دیگر را که دقیقا یکسان نوشته نشده است تشخیص دهید.
35. الگو ایجاد کنید:
برای انجام کارهای مشابه که بارها و بارها انجام میدهید، قالب ایجاد کنید.
36. بخشی از کارها را به دیگران محول کنید :
همه کارها را خودتان انجام ندهید. به ویژه اگر در تیم شما افراد تازهکار وجود دارد وظایفی مانند نظارت بر رسانهها را به آنها واگذار کنید.
37. اولویتبندی کنید:
یک برنامه روزانه، هفتگی و ماهانه داشته باشید و آنچه را که اکنون باید انجام دهید، مشخص کنید.
38. خودتان را معرفی کنید :
تلفن را بردارید و خودتان را به روزنامهنگاران جدید معرفی کنید یا از طریق ارائه یک ایده با آنها ارتباط برقرار کنید.
39. با سایر رشتههای بازاریابی یا ارتباطات آشنا شوید:
ببینید چه فعالیتهایی بین تبلیغات و بازاریابی مستقیم با روابط عمومی مشترک است. این امر به ویژه در مورد SEO بسیار مهم است. امروزه روابط عمومی بودن به این معنی است که شما باید SEO را نیز یاد بگیرید.
40. در رویدادها افراد زیادی را دعوت کنید:
به هنگام دعوت افراد به منظور شرکت در رویداد، افراد بیشتری را نسبت به آنچه میخواهید و ظرفیت مکانی دارید، دعوت کنید زیرا تعدادی از دعوتشدگان شرکت نخواهند کرد.
41. به وعدههای خود عمل کنید:
اگر میگویید مصاحبهای ترتیب میدهید، آن را سازماندهی کنید یا اگر کاری را نمیتوانید انجام دهید، به روزنامه نگار در اسرع وقت اطلاع دهیدکه نمیتوانید.
42. از شغل خود لذت ببرید:
روابط عمومی یک حرفه عالی است، چرا که کار ما به تداوم مشاغل کمک میکند، افراد را راهنمایی میکند، مشتریان را مجبور به خرید میکند، آگاهی را افزایش میدهد و موارد دیگر.
مقالهای که مطالعه کردید، حاصل ترجمه مقاله 42tips on being a great PR exec میباشد که در صورت تمایل میتوانید اصل مقاله را هم مطالعه بفرمایید.