چه شما یک شرکت خصوصی داشته باشید و چه یک شرکت تأثیرگذار اجتماعی یا دولتی، سزاوار این هستید تا دلیل تاسیس شرکت خود را برای مردم بازگو کنید و شرکت خود را در معرض دید همگان بگذارید. در بعضی مواقع، استفاده از رسانه های اجتماعی برای بازگو کردن این مسئله و انجام دادن این کار می تواند چالشبرانگیز باشد. مخصوصا اگر شرکت ها و رقبای بسیاری داشته باشید این کار سخت تر نیز می شود. خوشبختانه، به لطف دسترسی امروز به شبکه های اجتماعی، جلب توجه و توجه بیشتر به محتوای هدف خود از همیشه آسان تر است. طبق آماری که اخیرا به دست آمده، 95 درصد جوانان یک مارک را به صورت آنلاین دنبال می کنند. این مساله نشان می دهد که رسانه های اجتماعی دیگر فقط برای چت های دوستانه و مشارکت های اجتماعی نیستند. دستیابی به امتیاز بالا در رسانه های اجتماعی و دیده شدن کاملاً تصادفی است. اما چند ترفند در شبکه های اجتماعی وجود دارد که می تواند شما را به دستیابی به این مساله نزدیکتر کند. به طور مداوم و با گذشت زمان، این ترفندها می توانند بیش از سایر تلاش های قبلی شما در شبکه های اجتماعی، باعث ایجاد موفقیت برای شما شوند. در ادامه 3 ترفند مهم در این خصوص را معرفی کرده ایم.
- توجه همگان را به سمت خود جلب کنید
به خصوص اگر هنوز شرکتتان اسم بزرگی ندارد و یا نیروی انسانی قابل توجهی در شرکتتان نیست، مبارزه برای توجه بینندگان دشوار است. از آنجا که یک فرد عادی دارای کم ترین توجه است، بنابراین مجبور هستید محتوایی را به کار ببرید تا توجه مخاطب بلافاصله به شما جلب شود و به خواندن ادامه ی محتوای شما علاقهمند شود و در نتیجه بیشتر درگیر شود. بنیانگذار یک شرکت بزرگ آمریکایی می گوید “همه چیز در مورد سه ثانیه اول است.”
“این وظیفه مصرف کننده نیست که وقت خود را به ما بدهد. هدف و تلاش ما برای دریافت آن است. “ما می خواهیم کسی را از طریق یک بیانیه جسورانه یا یک سوال جذاب جذب کنیم که هم توجه شما را جلب می کند و هم هنوز با متن پیام ما همسو است. این یک هنر است.”
چگونه می توان از ابتدا بینندگان را جذب کرد؟ شاید یک عنوان شگفت آور، یک شروع هیجانانگیز یا یک داستان گیرا و جذاب به دستیابی به این هدف کمک بزرگی کند. هدف شما باید این باشد که بیننده (که تا به حال نام شرکت شما را نشنیده است) ترغیب شود تا ادامه مطلب شما را بخواند یا ویدیوی پست بعدی شما را تماشا کند.
- احساسات یا مالکیت را در محتوای خود بگنجانید
از آنجا که بسیاری از دلایل تاسیس شرکت ها ریشه در احساسات انسانی دارند، استارت آپ های تأثیرپذیر از فرصت های واقعی، تلاش برای ایجاد محتوایی دارند که احساسات مخاطب را هدف قرار دهد. یکی از نمونه های قدرتمند این امر کمپین پنجمین سالگرد تولد یونیسف بود. این کمپین با استفاده از عنوان “هر کودکی لیاقت 5 سالگی را دارد” از بینندگان درخواست کرد تا عکسی از خود در پنجمین سالگرد تولد خود ارسال کنند. این مساله دو کار مهم انجام داد: احساساتی را به وجود میآورد (به ویژه دیدن عکس های کودکان بسیار کوچک)، و همچنین دارای مالکیت بود و به بینندگان اجازه می داد عکس های خود را ارائه دهند.
- خنداندن مخاطب را هدف قرار دهید
خنده یک احساس انسانی است که قابل اشتراک است. حتما تا به حال برایتان پیش آمده که با یک متن یا ویدیویی برخورد کرده اید که باعث خنده شما شده باشد، و سپس آن را حداقل با یک نفر دیگر به اشتراک گذاشته باشید. از آنجا که شرکت های بزرگ که د رسانه های اجتماعی تاثیرگذار هستند، رقبای شما به حساب می آیند، ایجاد محتوای طنز برای دستیابی به هدفتان کمی چالش برانگیز است. برای مثال بگذارید از یک کمپین بازاریابی در یکی از کشورها صحبت کنیم. این کمپین مردان یک شرکت را ترغیب کرد تا درمورد مبارزات بهداشت روان خود صحبت کنند. آنها عنوان “بهتر می شود” را برای اولین محتوای خود انتخاب کردند. این عنوان یک معنی مشخص و مهمی در حوضه ی سلامت و روان است. به همین دلیل برای مردان آن شرکت بسیار تاثیر گذار بود. پس از مدتی این کمپین همایشی را تحت عنوان “جالب تر می شود” برگزار کرد. حالا این کمپین در مورد رشد سبیل و اینکه چقدر برای برخی افراد سخت است صحبت می کرد. این عمل کمپین بازاریابی برای مردان شرکت بسیار جالب و سرگرم کننده بود. در نتیجه محتوای جالب و خندهدار آگاهی از علت را افزایش داده و به دسترسی به امتیاز بالاتر در رسانه های اجتماعی کمک بزرگی می کند.
کلام آخر
با استفاده از این سه ترفند با ایده های شخصی خود خلاقانه عمل کنید. تا زمانی که احساسات انسانی را هدف قرار دهید و هدف شما این باشد که مخاطب را خسته کنید، در میدان تجارت هستید. ممکن است کمی طول بکشد، اما در نهایت، شما یک محتوا یا یک کمپین بازاریابی ایجاد خواهید کرد که در معرض دید جدی قرار می گیرد. برای هر علتی بسیار متفاوت خواهد بود، اما در نظر بگیرید که چگونه می توانید بینندگان را جای کسانی که از طریق سازمان خود تحت تأثیر قرار می گیرند قرار دهید. چگونه می توانید به آنها مالکیت بدهید و مطالب را جالب و احساسی کنید؟