بازی کاری استفاده از اندیشه بازی ساز و استفاده از مکانیزم ها، تکنیک ها و المان های بازی، بویژه بازی های کامپیوتری در بسترهای دیگر(جز بازی) برای ایجاد شادی و افزایش اشتیاق کاربران در آن بسترها، حل مسائل، بهبود فرآیندها و یادگیری می باشد.
واژه gamification اولین بار در سال ۲۰۰۲ ابداع شد ولی تا سال ۲۰۱۰ چندان مورد استفاده قرار نگرفت، تا اینکه در این سال مورد توجه شرکت های سرمایه گذاری قرار گرفت، و همزمان تحقیقات و مطالعات دانشگاهی فراوان در خصوص آن آغاز شد. شرکت های بسیاری با درک فرصت ایجاد شده توسط این مفهوم، دراین حوزه سرمایه گذاری کردند و کمپانی های بزرگ را به عنوان مشتریان خود جذب نموده، به ارائه خدمات بازی کاری به آنها پرداختند. از شرکت های شناخته شده ای که به کاربرد این خدمات اهتمام ورزیده اند، می توان به مایکروسافت (Microsoft)، نایک (Nike)، دل (Dell)، سامسونگ (Samsung)، آمریکن اکسپرس (AmericanExpress) و… اشاره کرد.
متن حاضر، نخستین گزارش از سلسله مطالعات و مفاهیم محتوایی می باشد که به معرفی و تحلیل مباحث، مطالعات و رویکردهای نوین مطرح شده در سطح کشور یا جهان خواهد پرداخت. این گزارش که توسط آقای مهندس مهدی فریمانی تهیه و تدوین شده است، به معرفی مفهوم بازی کاری (Gamification) اختصاص دارد. مفهومی که به تازگی مطرح شده است و کاربردهای فراوانی در حوزه های آموزش، فناوری اطلاعات، مدیریت کسب و کار و مدیریت منابع انسانی یافته است. پیداست که شناخت، تحلیل و تسلط بر مفاهیم و رویکردهای جدید بویژه در بسترهای اجتناب ناپذیری چون فضای سایبر، لازمه اصلی تعامل و مدیریت فرصت ها و تهدیدهای برآمده از آنها خواهد بود.
کتاب بازی کاری، به شکل گیری این مفهوم نو در عرصه فضای مجازی و کاربردهای آن پرداخته است که فایل Pdf آن را میتوانید از طریق لینک زیر دریافت نمایید.
[su_button url=”http://www.isfahanplus.ir/wp-content/uploads/2016/02/Gamification-In-Farsi.pdf” target=”blank” style=”flat” background=”#2d8def” icon=”icon: clock-o”]دانلود کتاب بازی کاری[/su_button]
1 دیدگاه دربارهٔ «دانلود کتاب بازی کاری (نگاهی به شکل گیری مفهومی نو در عرصه فضای مجازی)»
سلام .روزتون بخیر
راجه به گیمی فیکیشن سوال داشتم و میخوام رو یه پروژه کار کنم.ممکنه ID تلگرامتون یا شماره تماس محل کارتون لطف کنید