مدل های مشارکت برای توسعه کسب و کار [ویدیو و اسلاید]

0
696
مدل های مشارکت برای توسعه کسب و کار

هر کسب و کاری با رو در رویی با سرمایه گذاران در پای میز مذاکره با این سوال مواجه خواهد شد که از سرمایه گذار، انتظار چه نوع مشارکتی را دارد؟ برای پاسخ به این سوال انواع مدل های مشارکت برای توسعه کسب و کار در این مطلب بررسی شده است.

محتوای نشست آموزشی انواع مدل های مشارکت به سخنرانی جناب آقای دکتر خسروی دبیر جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی که قبلا برگزار شده، در اینجا آورده شده است. در پایان این مطلب نیز، اسلایدهای ارائه شده در این نشست به اشتراک گذاشته شده است.

1- ضرورت آشنایی با مدل های مشارکت برای توسعه کسب و کار

خلق مدل مشارکت از مهمترین ملزومات موفقیت در مذاکرات سرمایه گذاری است که در این دوره قصد داریم انواع مدل های مشارکت و تعامل را به زبان ساده بیان کنیم تا گامی در جهت ارتقا کیفیت مذاکرات و افزایش موفقیت تعامل صاحبان ایده و سرمایه گذاران برداشته باشیم.

2- چهار سوال اصلی برای تعامل و مشارکت

عموما در کشور ما وقتی حرف از تعامل یا مشارکت برای توسعه یک بنگاه اقتصادی می شود، تنها مدلی که به ذهن می رسد، جذب سرمایه گذار خطرپذیر و فروش بخشی از سهام به وی است. ترجمه ناقص ادبیات کارآفرینی ایران از روی منابع غربی به ویژه آمریکایی علت این خطای فاحش و مخرب می باشد.

3- مشارکت های مالی

معرفی انواع مشارکت های مالی: – مشارکت در سهام شرکت (Equity) – بدهی (Debt) – دورگه (Hybrid)

4- مشارکت های بازرگانی

معرفی انواع مشارکت های بازرگانی: – پیش خرید محصول – عامل فروش – مشارکت از طریق برند، شهرت و اعتبار

5- مشارکت های پژوهشی و فناوری

معرفی انواع مشارکت های پژوهشی و فناوری: – مشارکت از طریق تکمیل دانش فنی – قرارداد رویالتی – اولین بهره بردار – کارفرمای فعالیت های تحقیقاتی

6- مشارکت های تجهیزاتی و پروژه ای

معرفی انواع مشارکت های تجهیزاتی و پروژه ای: – مشارکت غیرنقدی در تامین تجهیزات و خط تولید – ساخت، بهره برداری و واگذاری (BOT) – ساخت، مالکیت و بهره برداری (BOO) – ساخت، اجاره و واگذاری (BLT)

7- مشارکت های داوطلبانه

معرفی انواع مشارکت های داوطلبانه: – جمع سپاری – مشارکت جمعی-کمک بلاعوض – مشارکت جمعی- خرید سهام – سرمایه گذاری جمعی- پیش خرید – سرمایه گذاری جمعی – کمک بلاعوض در ازا یک فعالیت عام المنفعه – جلب همکاری موسسات خیریه بزرگ – کارآموزی

8- نتیجه گیری و 3 نکته مهم در خلق مدل مشارکت

9- پرسش و پاسخ ضرورت آشنایی با مدل های توسعه کسب و کار

حتما بخوانید:  چه خوب پس شما هم می خواهید شتاب دهنده راه بیاندازید...

افزودن دیدگاه