جمله معروف ” از دل برود هر آن که از دیده برفت” تجاریترین و نزدیکترین تمثیل فارسی به مفهوم علم تبلیغات است. چیزی که دیده نشود نه انتخاب میشود و نه ماندگار.
بازاریابی جزئی انکار ناپذیر از هر نوع محصول تجاری بوده که باید در دستور کار تولیدکنندگان و روند اجرایی عرضه و فروش قرار بگیرد. در واقع تنها ساختن یک محصول خوب کافی نیست و برای اینکه تعداد کاربر زیادی داشته باشید، باید آنها بدانند که محصول شما وجود دارد. اپلیکیشن ها و بازی های موبایل نیز از این قاعده مستثنی نیستند و برای جذب مخاطب نیاز به تبلیغات و بازاریابی دارند.
با توجه به افزایش تعداد اپلیکیشن و بازی هایی که در طول روز توسط توسعه دهندگان ایرانی و خارجی، در مارکت هایی مانند کافه بازار منتشر می گردد، بازار رقابت داغ میشود و استراتژی بازاریابی اپلیکیشن ها و بازی های موبایل برای توسعه دهندگان اهمیت بیشتری پیدا میکند.
طبق بررسی های انجام شده و آماری که بخش آمارکده وبسایت اپریویو با همکاری کافه بازار ارائه میدهد، روزانه حدود ۲۰۰ اپلیکیشن و بازی در این مارکت محبوب و پرمخاطب منتشر میشود. در این بازار رقابتی، راههای مختلفی برای تبلیغ و دیده شدن محصول وجود دارد که اغلب هزینه های گزافی به توسعه دهندگان تحمیل میکند. بدین ترتیب بدست آوردن کاربر جدید و افزایش مخاطبان، پر هزینه بوده و نوعی ریسک محسوب میشود.
اَدوارد، با ایجاد روشی که در عین موثر بودن برای دیده شدن محصول، ریسک و هزینه را به حداقل برساند، سعی در بهبود فضای رقابتی این بازار بزرگ داشته، تا آنجا که تبلیغات هر اپلیکیشن میتواند حتی به صورت رایگان انجام گبرد!
در این روش که بازاریابی متقابل نام دارد و برای اولین بار توسط سامانه “اَدوارد” (Adward) اجرا میگردد، توسعهدهنده تبلیغات دیگران را در اپلیکیشن یا بازی خود نمایش میدهد و در ازای این کار اعتبار جمع آوری میکند که با این اعتبار، تبلیغ اپلیکیشن وی به صورت رایگان نمایش داده میشود. علاوه بر این چنانچه تمایل به نمایش بیشتر محصول خود دارد، میتواند از طرح های تجاری “اَدوارد” بر اساس نیاز استفاده کند.
روند کار در اَدوارد چگونه است؟
برای شروع تبلیغات متقابل، کافیست توسعه دهندگان پس از عضویت در اَدوارد، اپلیکیشن خود را ثبت کنند و پس از دریافت کد یکتای اپلیکیشن، با قراردادن SDK اَدوارد در اپلیکیشن خود، شروع به کسب امتیاز کنند. همچنین کمپین های تبلیغات بنری، تمام صفحه و ویدیویی خود را ایجاد و روند تبلیغات را آغاز نمایند.
وب سایت ادوارد: https://www.adward.ir
2 دیدگاه دربارهٔ «اَدوارد، اولین سامانه تبلیغات متقابل تلفن همراه»
این مطلب مال شما نیست خانم حیدری که به نام خودتون زدید
الان دیگه به هر سایت استارتاپی که سر بزنید یه ردی از نت استارت توش هست.
کسایی که سایتها استارتاپی را می خونند قلم خوب علی لطفی را می شناسند.
من تا اولش را خوندم فهمیدم شما که همچین تحریر ندارید
اینو واسه خودتون گفتم چون سایت خوبی هستید
این متن توسط مالکین اصلی نرم افزار به ما داده شده و ازمون خواستند که منتشرش کنیم و ما در جریان نیستیم که چگونه تهیه شده.
در ضمن اگر اشتباهی سهوا پیش آمده باشد ما و اقای حمیدی که از مالکین نرم افزار هستند و اقای لطفی دوستان خوبی هستیم که در ارتباط با هم این مسائل رو حل خواهیم کرد.
ولی با این حال از تذکر دوستانه شما متشکریم 🙂