بوم مدل کسب و کار شبکه اجتماعی Badoo

1
1215
بوم مدل کسب و کار بادو

بادو (Badoo) یک شبکه اجتماعی برای پیدا کردن دوستان جدید است. این شبکه در حال حاضر در ۱۹۰ کشور فعال است و با ۴۷ زبان متفاوت قابل دسترس است. اپلیکیشن بادو بر روی iOS، اندروید و ویندوز قابل نصب است. بادو از ویژگی Encounters استفاده می کند که اجازه می دهد کاربران، افراد محدوده محلی خود را بر اساس علایق، تصویر پروفایل و یا جزییات پروفایل جستجو کنند.

بادو توسط یک کارآفرین روسی به نام  Andrey Andreev  تاسیس شد و در نوامبر ۲۰۰۶ در مسکو راه اندازی شد. این شبکه اجتماعی هنوز هم جزو برترین شبکه های اجتماعی دنیا محسوب می شود. در سال ۲۰۱۶ اپلیکیشن بادو، بیشترین دانلود را از بین شبکه های اجتماعی دیگر در ۲۱ کشور جهان داشت. راه اندازی رسمی این اپلیکیشن در امریکا در مارچ ۲۰۱۲ توسط Nick Cannon اتفاق افتاد.

Badoo در سال ۲۰۰۷، به میزان ۳۰ میلیون دلار سرمایه جذب کرد. در ژانویه ۲۰۰۸ یک سرمایه گذار روسی ۱۰ درصد از سهام بادو را به قیمت ۳۰ میلیون دلار خرید تا این شبکه اجتماعی در روسیه نیز توسعه یابد.

ویژگی های شبکه اجتماعی Badoo: 

در این شبکه اجتماعی، کاربران می توانند علایق خود را به اشتراک بگذارند، از علایق دیگران اطلاع یابند و از طریق جستجو افرادی با نقاط مشترک با خود را بیابند. همچنین آشنایی با افرادی که از نظر شغل، وضعیت اجتماعی و محل سکونت با شما اشتراک دارند از دیگر کاربردهای این نرم افزار می باشد. امکان ویدیوچت نیز از دیگر ویژگی های اصلی این برنامه است که در سال ۲۰۱۷ به بادو اضافه شد.

بادو ویژگی های امنیتی متعددی را برای روند برنامه خود در نظر گرفته است تا کاربران علاوه بر احساس امنیت، بدانند دقیقا با همان فردی صحبت می کنند که تصویر او را مشاهده می کنند. مثلا دکمه ای با عنوان “درخواست سلفی” وجود دارد که در طول چت می توانند از آن استفاده کنند. یا مورد دیگری که وجود دارد در هنگام ثبت نام در اپلیکیشن بادو، این نرم افزار از شما می خواهد ژست خاصی را تقلید کنید و از خود عکس بگیرید. سپس این عکس با عکسی که برای پروفایل خود انتخاب کرده اید توسط یکی از ۵۰۰۰ ناظر این شبکه در یک دقیقه مقایسه خواهد شد و در صورتی که تشخیص بدهند هر دو تصویر متعلق به یک نفر است، ثبت نام شما تایید می شود.

مدل درآمدی Badoo:

بادو با یک مدل فریمیوم کار می کند و خدمات اصلی آن که در بالا به آن ها اشاره شد، بدون هیچ هزینه ای قابل دسترس است. ولی کاربران می توانند برای دستیابی به ویژگی های خاصی، هزینه پرداخت کنند. از جمله این ویژگی ها، “Rise Up” است. کاربرانی که برای استفاده از این ویژگی هزینه ای را پرداخت می کنند، برای یک مدت زمان تعیین شده، پروفایل آن ها در قسمت پربازدید سایت قرار می گیرد.

شاید در نگاه اول اینطور به نظر برسد که کسی برای استفاده از چنین ویژگی، پولی پرداخت نمی کند! اما جالب اینجاست که در اواخر سال ۲۰۰۷، حدود ۲۰ درصد از کاربران بادو که آن زمان ۲۲ میلیون نفر بودند، حداقل یک بار در ماه برای اینکه بیشتر در معرض دید قرار بگیرند هزینه پرداخت می کردند. با این وجود این روند رو به کاهش رفت تا جایی که طبق گفته نشریه اکونومیست در سال ۲۰۱۱ تنها ۵ درصد از کاربران برای ویژگی های پریمیوم، هزینه پرداخت می کردند.

از دیگر قابلیت های پریمیوم می توان به درخواست نمایش تصویر پروفایل بصورت بزرگتر و مشخص تر در صفحه وب سایت اشاره کرد. همچنین با استفاده از گزینه “Super Powers”، کاربران می توانند ببینند که پروفایل آن ها در نتایج چه جستجوهایی ظاهر شده و کدامیک از پیام های ارسالی آن ها خوانده شده است.

به گزارش سایت crunchbase، بادو در سال ۲۰۱۳ به ۲۰۰ میلیون نفر کاربر و ۲۰۰ میلیون دلار درآمد سالانه رسید. این شبکه اجتماعی که در روز بیش از ۴۰۰ هزار کاربر جدید در آن ثبت نام می کنند، حدود ۳۵۰ کارمند دارد و دفتر اصلی آن در لندن است. دو دفتر دیگر در مسکو و سان فرانسیسکو فعالیت دارند.

در ادامه تصاویری از فضای کاری کمپانی Badoo را مشاهده می کنید:

در تصویر زیر می توانید بوم مدل کسب و کار Badoo را مشاهده نمایید:

منبع متن: ویکی پدیا و crunchbase

یک دیدگاه

افزودن دیدگاه