دنیای مارکتینگ در عصر دیجیتال هر روز درحال رشد و تغییر است. امروزه بیش از پیش درگیر مفهوم دیجیتال مارکتینگ هستیم. اما آیا تمام جوانب آن را میشناسیم؟ این مسیر به کدام سمت حرکت میکند؟ علم اعصاب قرار است دنیای مارکتینگ را بگیرد؟
در رویداد دیجیتال مارکتینگ به درد نمیخورد نگاهی به آینده دیجیتال مارکتینگ داشتیم. روشهایی که اگر امروز آن را یاد نگیریم احتمالا در آینده کسبوکار ما تاثیر خواهد گذاشت.
در رویداد دیجیتال مارکتینگ به درد نمیخورد چه گذشت؟
این رویداد در دو قسمت ارئه و پنل برگزار شد:
- ارائه آقای آلبرت حیدریان در مورد علوم اعصاب در مارکتینگ.
- پنل گفتوگو و پرسش و پاسخ محور با موضوع “دیجیتال مارکتینگ؛ گذشته، حال، آینده” با آقای عادل دهدشتی مدیر برند گروه انتخاب الکترونیک، آقای اسماعیلی مدیر بازاریابی اسنپ کارفیکس و آقای آلبرت حیدریان مدیر استدیو نورولب سایه.
رویداد را با ارائه آقای آلبرت حیدریان، مدیر نورولب سایه شروع کردیم. آقای حیدریان در این ارائه به موضوع تحلیل عصبشناختی محتوای تبلیغاتی پرداختند. ایشان با اشاره به موارد زیر به اهمیت علم عصبشناسی در خدمت مارکتینگ و برندینگ پرداختند:
- سیر تکامل تولید محتوا (کلاسیک- مدرن-پست مدرن) و اشاره به علت نیاز به تغییر و گذر در هر دوره.
- اشاره به مکانیزم تحلیل و تصمیمگیری مغز انسان.
- جمعآوری دیتا و استفاده از هوش مصنوعی برای تحلیل آن در جهت پیشبینی رفتار مخاطب و رسیدن به تجربه کاربری بهتر و جذب مخاطب بیشتر و استفاده از مثال فیسبوک برای انتقال بهتر مطلب.
از مهمترین ابزارهای نورومارکتینگ در آزمایشگاههای مرتبط، تحلیل رفتار (Behavioral analytics) است. با استفاده از ابزار تحلیل رفتار، میتوانیم به دیتاهای زیر دسترسی پیدا کنیم.
- تاثیر محتوای تبلیغاتی بر روی مشتری
- حس منتقل شده از محتوا
- قسمتی از محتوا که به آن بیشتر دیده شده
- جهتدهی محتوایی که باید تولید شود.
- آنالیز خرید محصول توسط پرسونا
- احساساتی که برای پرسونای محتوا ایجاد میشود.
- آنالیز محبوبیت محتوا بر روی پرسونا.
آقای حیدریان از شرکت اسپانیایی «bitbrain» به عنوان یک شرکت خوب در زمینه نوروساینس در خدمت مارکتینگ و تبلیغات، نام بردند که میتواند به عنوان یک الگو به جهت فعالیت در زمینه عصبشناسی در مارکتینگ مناسب باشد.
پس از اتمام ارائه آقای حیدریان، پنل گفتوگو با میزبانی ایشان، میان آقای عادل دهدشتی، مدیر ارشد برند سازمانی گروه انتخاب الکترونیک و حسین اسماعیلی، معاونت عملیات اسنپ کارفیکس برگزار شد. آقایان اسماعیلی و دهدشتی از تجربیات خود در زمینه راهکارها و استراتژیهای مارکتینگ گفتند. آنها توضیح دادند که سرعت تغییرات بسیار بالاست و چطور توانستهاند با وجود چالشها با تغییرات هماهنگ شوند.
در ادامه، فرصتی مهیا شد تا افراد حاضر در رویداد سوالات خود را از پنلیستها بپرسند و از تجربیات آنها استفاده کنند.
در پایان رویدادی به جهت ایجاد روابط موثر بین افراد، فضایی برای شبکه سازی نیز آماده شده بود. افراد حاضر در جلسه، پنلیستها و ارائه دهنده رویداد فرصتی داشتند تا فرد به فرد باهم به گفتگو بپردازند.
- تاریخ برگزاری: ۲۳ آبان ماه
- زمان برگزاری: ۱۸ تا ۲۰
- محل برگزاری: خانه نوآوری اصفهان