فیسبوک (به انگلیسی: Facebook) یک سرویس شبکه اجتماعی برخط است که در ۴ فوریه سال ۲۰۰۴ میلادی توسط مارک زاکربرگ و دوستانش ادواردو سورین، اندرو مککالم، داستین موسکوویتز و کریس هیوز در دانشگاه هاروارد به وجود آمد. در ابتدا نامنویسی در این وبگاه به دانشجویان دانشگاه هاروارد محدود بود. اما با گذشت زمان درِ آن برای دانشگاههای شهر بوستون، آیوی لیگ و دانشگاه استنفورد نیز گشودهشد. پس از افزودهشدن دانشگاههای مختلف و دبیرستانها به لیست مجاز عضویت در فیسبوک، عضویت در آن به تدریج در دسترس تمامی افراد بالای ۱۳ سال در سراسر دنیا قرار گرفت.
کاربران برای بهرهگیری کامل از فیسبوک باید در آن نامنویسی کنند. پس از نامنویسی، امکان ایجاد نمایه شخصی، افزودن دیگر کاربران به فهرست دوستان، فرستادن و دریافت پیام و دریافت آگاهسازی از تغییرات دوستان خود فراهم میشود. علاوه بر این موارد، پیوستن به گروههای مورد علاقه، یافتن همکاران، همکلاسیها، پسندیدن پستها، بیان دیدگاه و دستهبندی دوستان از امکانات دیگر این سیستم است.
در تصویر زیر،می توانید ترجمه شده بوم کسب و کار فیسبوک را مشاهده کنید:
(برای بزرگتر شدن عکس، روش آن کلیک کنید):
4 دیدگاه دربارهٔ «بوم مدل کسب و کار FaceBook»
ممنون از مطلب مفیدتون.
سایتتون عالیه
البته باید در قسمت جریان درآمدی فیس بوک فروش اطلاعات کاربران به شرکت ها و سرویس های اطلاعاتی هم ذکر کرد
همیشه از داود و محمد عزیز و این سایت دوستداشتنی چیز یاد گرفتم.
دمتون گرم که هستید.