مگر میشود اینستاگرام، یکی از محبوبترین پلتفرمهای دنیا به سمت خواستههای کاربران خود حرکت نکند؟ پلتفرمی که روزانه 500 میلیون کاربر آنلاین دارد باید هم قابلیتهای جدید داشته باشد. اما باز هم مثل همیشه این ویژگیهای جدید که در مرحله تست هستند برای تمام کاربران قابل دسترس نیستند. در این مطلب دو ویژگی جدید اینستاگرام در سال جدید را بررسی میکنیم.
تبدیل تصاویر به استیکر برای ریلز و استوری
اینستاگرام در حال آزمایش یک ویژگی ایجاد استیکر است که به کاربران اجازه میدهد استیکرهای شخصیسازی شده را از عکسهای خود و در برخی موارد از دیگر کاربران بسازند و آنها را در Reels یا Stories قرار دهند.
در حالی که متا اخیراً روی استیکرهای مبتنی بر هوش مصنوعی وارد شده است، این ابزار بسیار سادهتر به نظر میرسد. این فقط موضوع یک عکس را انتخاب و پس زمینه را حذف میکند و یک استیکر شناور ایجاد میشود که میتواند روی محتوای دیگر قرار بگیرد.
نگاهی دقیقتر
آدام موسری (Adam Mosseri)، رئیس اینستاگرام، در کانال خود این ویژگی را به صورت خلاصه توضیح دادهاست. دراین قابلیت جدید شما میتوانید تمامی عکسهایی که در تلفن همراه خود ذخیره کردید را تبدیل به استیکر کنید. البته تصاویر باید واجد شرایط و قوانین موجود در اینستاگرام باشند.
ایجاد پل در کامنتهای اینستاگرام
این ویژگی جذاب که شما بتوانید در کامنتها نظرسنجی ایجاد کنید هم به صورت آزمایشی اضافه شدهاست. آدام موسری این مورد را یک آزمایش کوچک معرفی کرد. درحالی که “مارک زاکربرگ” مدیرعامل متا، به صورت رسمی اعلام کرده است که “به زودی این ویژگی را همه کاربران در بخش کامنتهای پست و ریلزهای خود خواهند داشت”
نگاهی دقیقتر
نظرسنجیها در بخش کامنتها بسیار شبیه به استوریها هستند، جایی که قبلاً سالها به شکل یک برچسب در دسترس کاربران قرار گرفته بود. با توجه به اسکرین شات به اشتراک گذاشته شده توسط Mosseri، سایر کاربران میتوانند ببینند که چند نفر در یک نظرسنجی رای داده اند. درحال حاضر مشخص نیست که نظرسنجیها چه مدت پس از پست شدن باز میمانند، یا اینکه کاربران میتوانند مانند کاربران شبکه ایکس(توییتر)، از بازههای زمانی مختلف برای ادامه دریافت رای انتخاب کنند یا نه؟!
اینستاگرام در تلاش است تا بخش کامنتها را بیشتر به یک فضای تعاملی تبدیل کند. به عنوان مثال در بهار گذشته بالاخره امکان ارسال GIF را برای کاربران در کامنتها اضافه کرد. این پلتفرم همچنین در حال آزمایش گزینههایی برای تجربه ویژگیهای شخصیسازی شدهتر است. به عنوان مثالClose Friends که به کاربران اجازه میدهد فهرستهای متعددی برای رزرو محتوای خاص برای گروههای خاصی از افراد ایجاد کنند.