استارتاپ ویکند اصفهان 1400 برگزار شد
ایده های داغ اکوسیستم اصفهان را گرم کرد
تب و تاب حضور نوجوانان و جوانان در استارتاپ ها را این روزها می توان به خوبی از ایده های خلاقانه ای که دارند متوجه شد، استعدادهایی که در حال شکوفا شدن هستند و در دل یک ایده خود را به خوبی نشان می دهند. به گزارش خبرنگار اصفهان پلاس، در این میان شاید بتوان از برگزاری استارتاپ آپ ویکند اصفهان 1400 برای بروز این خلاقیت ها به خوبی نام برد، استارتاپی که با موضوع تجارت آنلاین از 19 تا 21 آبان ماه و البته با حضور پر شور استارتاپی های جوان و خلاق همراه بود و چندین تیم با ارائه ایده های نو و جدید در این آپ ویکند با هم به رقابت پرداختند.
یک عصر پاییزی و اختتامیه ای پرشور
اگر از حال و هوای مراسم اختتامیه این استارتاپ بخواهید بیشتر بدانید، در عصر پاییزی 21 آبان ماه جوانان پر شور اصفهانی با ارائه ایده های خود در مقابل داوران توانستند به خوبی آنچه که در ذهن داشتند را بیان کرده و استعدادی که به ایده و البته اجرا نزدیک شده بود را نشان دهند و اگر چه از بین تیم های شرکت کننده 3 تیم به عنوان ایده برتر از نگاه داوران معرفی شدند، اما همه تیم ها ایده های جذابی را ارائه کردند. این در حقیقت اولین رویداد استارتاپی بود که بعد از دو سال شیوع کرونا به صورت حضوری و بسیار پر شور برگزار شد و چندین سخنران نیز حرفهایی از جنس تجربه های خود را در این رویداد ارائه کردند. اما در نهایت و بعد از بررسی داوران تیم “میرزا” به عنوان تیم اول ، تیم “مجری تو” به عنوان تیم دوم و تیم “طلوع استعداد” به عنوان تیم سوم معرفی شد.
من همان گل نیلوفر آبی در مرداب هستم
سعید شجاعی دبیر اجرایی و مدیر برگزار کننده این رویداد ضمن تشکر از همه افرادی که برای برگزاری این رویداد کمک کردند دعوت کرد تا علاقمندان هر ماه در رویداد استارتاپی “پاسخ” شرکت کنند. وی در رابطه با مجموعه زادهولدینگ برگزار کننده اصلی این رویداد هم گفت که این مجموعه یک کارخانه استارتاپ است و هر کس ایده ای دارد می تواند به ما مراجعه کند و اگر استارتاپی میخواهد که توسعه یابد هم میتواند به ما مراجعه کند و اگر نیاز به سرمایه و یا تیم سازی هم دارد می تواند به ما مراجعه کند . شجاعی توصیه ای به افراد نا امید در مسیر استارتاپ و فعالیت آن کرد و گفت: من زمانی خودم در یک مرداب بودم و شاید خیلی از ما حس می کنیم الان در آن مرداب هستیم اما من همان گل نیلوفر آبی در مرداب هستم و شما هم میتوانید باشید و اگر تعداد این گلها در شهرمان زیاد بشود مطمئنا شهرمان زیبا خواهد بود.
باید زیرساخت های اصفهان برای فعالیت های استارتاپی توسعه چند برابر پیدا کند
مهدی طغیانی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی هم به عنوان میهمان ویژه در این مراسم حضور داشت و گفت: به شما جوانان و در واقع این ظرفیت و استعداد که در اصفهان وجود دارد می بالیم. شما که همیشه به دنبال فکر نو ، ایده و خلاقیت هستید و البته وظیفه خود می دانم که به عنوان نماینده شما سعی کردم همیشه فضای کار آفرینی و نوآوری در اصفهان را جلو ببریم چرا که اصفهان ظرفیت بسیار خوبی برای این فعالیت ها دارد اما زیر ساخت آن هنوز در حد ایده آل نیست و باید زیرساخت های اصفهان برای فعالیت های استارتاپی توسعه چند برابر پیدا کند.
شکست 90 درصد استارتاپ ها به خاطرعدم بازاریابی صحیح
احمد کاظمی، مدیر بازاریابی رویانو و علی معینی مدیر دیجیتال مارکتینگ رویانو در کنار هم به عنوان یک سخنران در این مراسم از آدم هایی صحبت کردند که اراده تغییر دارند و می خواهند دنیای خود را تغییر دهند و گفتند اگر ساعت ها از خدمت استارتاپ ها به بشریت بگوییم باز هم کم است، به طوریکه در سال 2015 تنها در امریکا دو میلیون شغل از طریق استارتاپ ها به وجود آمد و در سال 2018 بیش از 30میلیون شغل کوچک وجود داشته است، البته در همین شهر اصفهان هم استارتاپ های موفق کم نیستند ولی این را هم باید بدانیم که متاسفانه 90 درصد استارتاپ ها منجر به شکست می شود و این به خاطر عدم برنامه ریزی درست برای ورود به بازار است در حالیکه باید این نکته طلایی را بدانیم که بازاریابی را قبل از ارائه محصول در نظر بگیریم و به آن بپردازیم.
همه ما یا در حالت صعودیم یا سقوط
مریم کوهزاد، مدیر عامل سامانه بازرگاه و پایانه دات کام نیز در این رویداد گفت: من اعتقاد دارم که تمامی مردم در دو حالت کلی قرار داریم یا در حالت صعود هستیم و یا در حال سقوط و حالت ایستای وجود ندارد، اگر خودتان را در حالت ایستایی می بینید این در واقع سقوط است و استارتاپ ها راهی برای صعود هستند نه سقوط.
من از تحقق یک رویا می گویم
مهدی جعفری، بنیانگذار همراه پرس نیز گفت: از زمانی که یک نوجوان 15 ساله بودم آرزو داشتم تا یک وب سایت داشته باشد و در فضای اجتماعی و دنیای رسانه میزبان کاربران ایرانی باشد و با راه اندازی یک سایت خبری اخبار را پوشش بدهم. جعفری عنوان داشت که این رویای من در نهایت تحقق یافت و حالا با 5 سال سابقه فعالیت در سال 1400 ما یک برندیک هستیم و با توجه به نیاز بازار برای داشتن یک سایت تخصصی برای استارتاپ ها و کارآفرینان فعال در کشور همراه پرس را راه اندازی کردیم و به فرهنگ سازی کسب و کارهای آنلاین کمک می کنیم. در واقع تمامی کارآفرینان و استارتاپ ها از حمایت رایگان همراه پرس بهره می برند.
باید استارتاپ ها در شهر خودشان بدرخشند
منصور سقایی (مدیر عامل شرکت دمیس)، رضا روغنی (مدیر عامل عمو کالا) و مسعود صرامی (مدیر مجموعه سیتی سنتر اصفهان) هم از تجربیات خود و موفقیت هایشان در زمینه کاری خود گفتند و اینکه باید به کار آفرینان بیش از این اهمیت داده شود چرا که اصفهانی ها واقعا توانمند هستند و حیف است که نیروهای ما به شهرهای دیگر بروند و باید استارتاپ ها در شهر خودشان بدرخشند.
معرفی برخی تیم های شرکت کننده در رقابت ویکند اصفهان 1400
تیم “طلوع استعداد” در واقع تیم حمایت از کودکان کار است و اعضای تیم کودکانی هستند که دنیای کودکی خود را با کار در خیابان گذرانده اند، آنها استعداد کودکان کار را وارد سایت کرده و سازمان ها و نهادها نیز به راحتی می توانند به این استعدادها دسترسی پیدا کنند. این کسب و کار اجتماعی با تبلیغات و حق اشتراک به سازمان ها کسب درآمد می کند و رقیبی هم ندارد .
تیم “پرومینا” نیز در حوزه برنامه نویسی کار میکند که به صورت چند وجهی در حوزه برنامه نویسی فعالیت دارد. تیم “هوشیار” این تیم حس سردرگمی را برای پیدا کردن هدفی درست از بین می برد و با گرفتن یک سری تست های روانشناسی که شخصیت و استعدادها را بررسی می کند، به دانشجویان کمک می کند تا نقشه راه را پیدا کرده و به خودشکوفایی برسند ، البته این تیم علاوه بر شکوفایی استعدادها تلاش دارد تا استعدادهای مشابه را در قالب یک پلتفورم به یکدیگر متصل کند.
تیم “مجری تو” نیز در واقع فضایی را مهیا کرده تا هم مجریان به خوبی دیده شوند و هم مدارس نیز بتوانند مجری توانمند و مناسب با بودجه خود را پیدا کنند .در حقیقت مجریان با نمونه کار در وب سایت معرفی شده و مدارس هم به راحتی به آنها دسترسی دارند همچنین فضا برای آموزش مجریان تازه کار توسط مجریان حرفه ای مهیا است.